Tillbakaslängd in i det som alla envisas med att kalla verkligheten..

En fyra veckors semester börjar nå sitt slut. Under dessa fyra veckor har jag läst mycket och efter ett sidantal räknat till ca 3000 i dagsläget så är jag någorlunda nöjd. Majoriteten av sidorna har gömt mig i skogarna kring Forks, Washington, och där har jag trivts väldigt bra tillsammans med vampyrer och varulvar. Twilight, New Moon, Eclipse, Breaking Dawn. Jag är glad att jag valde att läsa böckerna på engelska, så mycket har förmodligen gått förlorat i översättningen. Igår natt tog det mytomspunna slut och jag kastades in i verkligheten igen. Separationsångesten blev därmed ett faktum. 
Nu vet jag inte alls vad jag ska läsa härnäst. Jag försökte ge mig på Mobergs Utvandrar-serie, men motivationen finns inte riktigt där. Nu lutar det åt att äntligen läsa Vindens Skugga av Carlos Ruiz Zafón



Kommentarer
Postat av: Maria

Blev inte du också lite besviken på slutet? Liksom, föll det inte ganska platt? De byggde upp förväntningarna för världens slag, men sen bara "Kolla, jag kan göra en skyddande sköld så ingen kan ta oss!". Tönt.

Läs Vindens skugga så kan vi diskutera den sen. Jag har också varit på gång med den länge.

2009-08-14 @ 09:06:47
URL: http://fenomenas.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Jo, stans jäkla uppbyggnade men i takt med att sidorna tog slut så misstänkte jag att det inte skulle bli så mycket action. =(

2009-08-14 @ 10:20:51
URL: http://whiteshadows.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0