Back to life, back to reality..

Jag har ett stort problem. Jag måste göra något åt det problemet och det NU. På grund av min trötthet vid MS så har jag fått kraftiga disciplin-issues vad gäller min egen hälsa. Man kan tycka att diagnosen borde ha skrämt så pass att jag inte kan annat än att gå efter hälsohandboken, men istället har det blivit tvärtom. Jag orkar inte. Jag är för trött. Och därmed så blir min hälsa osidosatt. Dåligt. Mycket dåligt. Jag köper mat istället för att laga och jag sover och samlar energi istället för att slita med träning. Jag måste lära om. Helt och hållet.
Jag har tillbaka på jobbet nu efter en veckas sjukskrivning på grund av monstersjukan och jag är fortfarande inte frisk. Det blir bättre, men det går väldigt sakta. Veckan som har varit har skrämt mig. Främst på grund av min rädsla för att få ett skov. Min kropp blir inte densamma när jag är sjuk. Gamla skov känns igen och påminner mig om den mentala och fysiska plågan som jag tvingades genomlida sist. Jag tackar alla gudar som någonsin har nämnts för att jag inte har fått några allvarliga bestående hittills. Skulle jag däremot få ett skov nu och veta att jag inte har tagit hand om mig själv så skulle jag aldrig förlåta mig själv. Jag har haft en väldig tur och jag borde visa tacksamhet genom att ta hand om mig själv.
Jag och Mikaela ska lägga upp en plan för mig. Jag behöver motivering. Jag behöver peppning. Jag behöver klara det. Jag måste få vara så frisk som jag bara kan vara. Jag måste!


Kommentarer
Postat av: S

Sååå....ska vi ut och springa imorgon?

2009-09-28 @ 17:37:50
Postat av: Jeanette

Aldrig springa, Simon!!! ALDRIG!! ;)

2009-09-28 @ 19:47:13
URL: http://whiteshadows.webblogg.se/
Postat av: Sara

pepp pepp go nettan pepp peep :) go nettan

kraaaam

2009-10-02 @ 10:36:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0