Tips från coachen..

Catalina Island är en ö i Stilla Havet, 3.5 mil från Los Angeles. Ön är liten, med ungefär tre- till fyratusen invånare. 3.5 mil gånger 1.3 mil stor. En stad, Avalon. Enda fordon på ön är golfbilar, som jag bittert nog inte fick köra eftersom man var tvungen att ha körkort om man inte vill betala $800 i böter, bortsett från ett och annat arbetsfordon. Och båtarna såklart, men de används ju inte tekniskt sett PÅ ön utan i vattnet.

Otroligt vacker och fridfull ö. Vi var där en dag under vår tid i Los Angeles förra året. Fantastiskt! Får ni möjligheten någon gång att besöka denna ö så rekommenderar jag er att åka. Onekligen. Båten över tar väl runt en timme eller så från Long Beach. Alternativt så kan ni flyga helikopter. Jag åkte toksnabb flervåningsbåt. Satt högst upp under solens strålar och hoppades på en bränna (trots spf50...nej, du läste inte fel) och gjorde allt för att inte flyga av som en vante i en tornados våld. Jag fick slutligen stiga av båten med absurt mycket volym i håret. Utan bränna att skryta med. Svårt med rätt spf i L.A. när man har min hud. Med spf30 så bränner jag mig efter någon timme och med spf50 så får jag ingen färg alls. Om det kunde finnas spf40 så hade jag nog varit nöjd.

I vilket fall som helst; glöm inte kamera!



Hamnen i Avalon


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0