En onsdagsmorgon i korta drag..

Det är onsdag. Solen orkar inte riktigt upp bakom husen i city och det känns som att det är ständig gryning. Jag har sovit som en stock sen elva igår kväll, men jag är fortfarande trött. Det börjar bli dags att fundera på julklappar. Jag har inte orkat ha någon fantasi för det än. Dock brukar det flyta på ganska bra när jag väl kommer igång.

Det är ganska lugnt i sinnet. Eller bedövat och dött. Jag vet inte riktigt skillnaden. Inkorgen är ganska tom. Listorna är gjorda sedan en halvtimme tillbaka. Italien funkar inte (såklart!). H&M väntar. Norge likaså. Rutiner ska skrivas. Hinner nog få tid att ge mig på det idag. Simon campar på internationell mark. Mikaela har haft semester i något som framstår som evigheter. Bima och jag är sjuka och sitter förmodligen och smittar varandra fram och tillbaka. Vi jämför symptom och mobbar varandras meshosta. Chefen tittar förbi titt som tätt och säger att jag ser pigg och kry ut och så flinar han från öra till öra. Jag vet allt om hans baktankar. Han har sett mitt sjukintyg som jag ännu inte har utnyttjat. Jag mår nog lite bättre. Kan i alla fall andas utan nässpray nu. Och jag äter penicillin.

På fredag är det julfest. Kul.   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0