Saknar..

Imorse såg jag videon för Kelly Rowland och David Guettas When love takes over. Och drabbades av en enorm saknad. Jag såg att videon är inspelad i Venice Beach, Los Angeles. Precis vid all graffiti som jag och syrran tog en massa bilder vid.

Jag älskar Venice Beach. Det kanske inte ser så mycket ut, men känslan är oslagbar. Så avslappnat och flummigt. Gatumusikanter och andra typer av artister längs strandpromanden. Fantastisk graffiti, högt och lågt, på hus och på murar, som i mina ögon borde kallas konst. Knasiga små butiker. Galna människor. Underbart. Ska jag någon gång bo i Los Angeles så ligger Venice Beach på min Topp 3 -lista. Lätt. När jag och syrran var och hälsade på pappa förra året så spenderade jag och syrran en av de bästa dagarna i mitt liv i Venice Beach. Vi promenerade längs hela strandpromenaden från Venice till Santa Monica Pier där vi åkte pariserhjul och såg solen gå ner. Sträckan är säkert nästan en mil, men jag måste säga att det var den kortaste milen jag någonsin har vandrat. Trots solbränd hjässa och krypbett i pannan vilket resulterade i en vacker Conehead-look för min del så ska det mycket till för att slå den dagen och hur jag mådde då.   

När jag tänker efter så är många av de bästa dagarna i mitt liv faktiskt spenderade med lillasyster. Hon har en förmåga att få mig att slappna av. Kanske är det för att hon och jag är så lika och har en tendens att älska de små sakerna i livet som man lätt missar med planering och hets. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0