Detox:ad..

Jag anser mig härmed vara avvänjd. Jag har inte ätit på McD på ett par månader nu vilket är en stor förändring mot hur det har varit tidigare. Jag brukade tycka att McD var otroligt gott, men jag märkte att jag kan inte mådde helt bra av för mycket av den dieten och beslöt mig för att sluta äta där för att se hur jag skulle må. Titt som tätt har jag känt ett sug efter maten, men hållt mig på min kant och ansett att det har varit bäst så. Igår diskuterade jag och Milo om huruvida jag skulle falla tillbaka i fällan om jag åt på McD igen. Skulle jag tycka att det var lika gott som jag har gjort tidigare? Vi beslöt oss för att prova så efter jobbet gick vi till McD och köpte varsin meny. Och åt. Och jag var inte imponerad. Jag var faktiskt inte alls imponerad. Jag var nästan till och med lite äcklad.

På kvällen mådde jag inte alls bra heller. Tidigare när jag har ätit McD så har väl kroppen varit så van att den inte ens reflekterade, men nu efter månader av avvänjning så ville den inte ha mer och protesterade genom att ge mig stans ondaste mage. Dock är det bra för jag fick den bekräftelsen jag ville ha. Jag är inte förtjust i McD längre och behöver därför heller inte känna något sug efter det.

McD och Snickers har varit mina två onyttigaste laster i matväg och jag har lyckats bli av med den ena lasten. Nu ska jag bara försöka byta ut alla Snickers:ar mot någon frukt istället. Blir nog svårare dock för jag mår ju inte dåligt av dem. De är bara galet goda.


Kommentarer
Postat av: Stina

Hurra! Det är inte ALLS gott. Välkommen ut ur beroendet. :) Fast en och annan sibylla-brugare ibland tror jag är skillnad. Kramas

2009-12-09 @ 11:43:19
URL: http://ingenglittrarsom.blogg.se/
Postat av: mia

Grynets lag: Frukt är INTE godis! Så unna dig lite snickers, då länge du inte mår dåligt av dem. :)

2009-12-09 @ 14:44:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0