Dansa på min grav..

Det är töntigt kallt ute. Jag är inte imponerad alls. Träffade Mia efter jobbet och vi tog en lång och mysig fika. Dock inte en vrålfika, men en vacker dag så. Hon hade varit på en föreläsning med Aidan Chambers som jag väldigt gärna hade velat vara med på, men eftersom jag varken är bibliotikarie eller lärare så fick jag vackert söka paket på jobbet istället. Tack vare föreläsningen så följde dock långa och givande diskussioner om barn och litteratur och relationen mellan dessa parter. Skulle kunna prata om sånt tills allas öron blöder.

Viktigt att komma ihåg: Författaren skapar inte historian, det är det läsaren som gör.



Aidan Chambers


Dansa på min grav. Väldigt bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0