Jag är inte ensam..

Sen jag ställde om klockan har tröttheten varit mer än sjuklig. Men du har ju fått en timme extra, säger folk. Ja, må så vara, men jag är galet trött i alla fall och tack vare min bibel Aftonbladet vet jag nu att jag inte är ensam:

Känns det som om du inte får något gjort på jobbet? Tja, det är förmodligen sant. Det här är veckan då ingen utnyttjar sin fulla kapacitet. Allt kan skyllas på 60 ynka minuter.

En studie i Storbritannien visar att omställningen från sommartid gör folk trötta. Enligt undersökningen går produktiviteten ner med 50 procent veckan efter omställningen till vintertid. 14 procent fick så lite gjort att chefen klagade. Åtta procent orkade inte ens gå till jobbet, enligt tidningen Daily Telgraph.



Kommentarer
Postat av: billie

amen sister!

2009-10-28 @ 12:48:33
Postat av: billie

amen sister! jag är så trött att jag skulle kunna soman ståendes.

2009-10-28 @ 12:49:37
Postat av: Milla

Det här med att ställa om klockan tycker jag är onödigt! Det blir ju bara mörkare om kvällarna...

2009-10-28 @ 14:05:02
Postat av: Elinor

Men det stämmer ju egentligen inte. Man får ju en timma till att sova på?



Okej i vår. Då kan man hata. Men nu?

2009-10-28 @ 16:37:26
URL: http://elinors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0