Jaja, jag sjunger iaf inte 'kinaris och pannkakor' istället för 'Sheena is a punk rocker'..

Jag sitter och lyssnar på all typ av musik som jag någonsin haft minne av att jag har lyssnat på. Prisa Spotify! Jag har aldrig riktigt kategoriserat musik särskilt mycket under min uppväxt, men jag märker att jag alltid har varit väldigt månsidig vad gäller musiken jag har tyckt om. Den allra första CD-skiva som jag köpte var Bryan Adams Waking up the Neighbours från 1991. Den andra skivan var nog Michael Learns To Rocks skiva med samma namn från ungefär samma tid. Nummer fyra på den skiva var låten The Actor. Jag fick skivan i födelsdagspresent och ett par dagar senare kom tjocka släkten på besök och jag visade stolt upp min skiva och klargjorde för min faster och min kusin att jag minsann hade lärt mig hela låten utantill på så kort tid. De trodde inte på mig, tyckte jag var för ung för att kunna en hel engelsk låt utantill. Men jag var tvungen att bevisa så jag satte på skivan och sjöng för glatta livet. Nu så här i efterhand inser jag ju att den engelska jag då trodde var klockren kanske var aningen knagglig. Jag kunde texten då, med den engelska jag trodde att jag behärskade, och jag kan den än idag, med betydligt bättre engelska. Det har dock varit svårt att få in att MLTR faktiskt inte sjunger I'm not an actor of love the star utan I'm not an actor, I'm not a star.

Jag älskade att sjunga när jag var liten, jag sjöng hellre än bra. Uppenbarligen. Såg till att lära mig alla texter så mycket det gick. När jag och min lillasyster åkte bil i baksätet och lyssnade på radion så brukade jag alltid sjunga med i låtarna och min syster som kanske var tre-fyra år då var som hypnotiserad av hur mina läppar rörde sig utefter musiken som spelades. Hon som satt som paralyserad och bara tittade på mig med stora ögon. Idag är syster gammal nog att köra egen bil och när jag åker med henne brukar hon och jag yla ikapp så mycket vi orkar till all musik som vi får tag på. Nu är hennes läpprörelser ikapp med mina och jag älskar att hon är lika knäpp i skallen som jag. Min älskade lilla syster!! ♥





  
Dum dummare..utan inbördes ordning.


Kommentarer
Postat av: mia

Nostalgi! Åh, jag älskade den där låten, men min första skiva var 35-åringen med Magnus Uggla. :)

Jag vill också ha spotify! Hur funkar det? Måste man bli liksom inbjuden för att slippa betala? Fixa? :)

2009-09-07 @ 22:07:23
Postat av: Jeanette

Jag har en inbjudan till dig, skickar ikväll. =P

2009-09-08 @ 08:43:11
URL: http://whiteshadows.webblogg.se/
Postat av: Stina

Jag som trodde den hette "Stina is a punk rocker"!?

ps. Jag fick en by i Kambodja!

2009-09-08 @ 14:43:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0